Saturday, March 14, 2009

Etiqa yakin Takaful Medic-Save Rider habis dilanggan

KUALA LUMPUR 20 Jun - Etiqa Takaful Bhd. (Etiqa) yakin kesemua 20,000 polisi takaful terbarunya, Takaful Medic-Save Rider, habis dilanggan dalam tempoh setahun.

Ketua Agensi Etiqa, Abdul Latiff Abu Bakar berkata, setakat ini, sebanyak 5,000 polisi Takaful Medic-Save Rider telah dilanggan sejak ia diperkenalkan pada pra pelancarannya Februari lalu berbanding unjuran awal sebanyak 2,000 polisi

''Ini menunjukkan takaful terbaru keluaran Etiqa disambut baik oleh pelanggan kami dengan sasaran asas telah meningkat sebanyak 60 peratus," katanya.

Beliau menyatakan demikian pada sidang akhbar selepas majlis pelancaran Takaful Medic-Save Rider di sini, hari ini.

Majlis tersebut disempurnakan oleh Mufti Perak, Datuk Seri Harussani Zakaria.

Takaful Medic-Save Rider merupakan pelan perubatan takaful keluarga yang memberi perlindungan untuk perbelanjaan pengkebumian.

Menurut Abdul Latif, Medic-Save Rider juga menyediakan perlindungan dengan membiayai sehingga 90 peratus bil perubatan dan pelanggan boleh menggunakannya di 190 hospital diseluruh negara.

Sasaran produk ini meliputi semua golongan masyarakat termasuk daripada golongan profesional sehingga yang berpendapatan rendah, katanya.

Setakat ini, Etiqa telah memperkenalkan empat produk takaful iaitu Etiqa Takaful Mesra, Etiqa Takaful Prima, Etiqa Takaful Warisan dan Etiqa Takaful Ehsan.

Etiqa merupakan pengendali takaful terbesar di Malaysia dengan aset sebanyak RM3.8 bilion.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...